HF LIGA SZABÁLYZAT 1. LADA SZEZON


Festések:
- Egyelőre alapfestésekkel lehet menni, választani viszont szabadon lehet.
- Mindenki jelezze a nevezésnél, hogy milyen színű és számú autót választ az egész szezonra!
Fordulók menete:
-19:30 előtt szabadedzés lesz
-19:30 után időmérő - 15 perc
-Bemelegítő edzés – 3 perc
-1 db 20 perces / vagy 20 körös futam (a pálya hosszától függően)
Versenyzők értékelése:
Pontozás: 1. 10 pont 2. 6 pont 3. 4 pont 4. 3 pont 5. 2 pont 6. 1 pont
- Az a versenyző értékelhető, aki célba ér.
Bokszutca és versenypálya használata:
- A bokszutcában a sebességhatár betartása kötelező az időmérő edzésen, bemelegítő edzésen és a versenyen.
- A bokszutca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos!
- A bokszból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat (ha van) átlépni tilos és balesetveszélyes.
- Edzéseken a mért kör elrontása után, vagy baleset esetén tilos direkt az autóval a falnak hajtani. Ezt büntetheti a versenyszervező.
- Verseny végénél a célvonal átlépése előtt az autót berángatni tilos.
- Szándékosan balesetet okozni tilos! Ennek megszegése súlyos büntetést von maga után!
- Olyan esetben, amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás/szélesítés, akkor egy közleményben fixálva lesz a vágás/szélesítés mértéke, fotókkal illusztrálva!
Vágások ellenőrzése:
- Óvások esetén
- Időmérő edzésen elért leggyorsabb köröket visszanézi a versenyszervező
- Futamon a versenyzőket szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a versenyszervező
Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:
- Tilos bele menni kockázatos manőverekbe. 3-4 autó távolságból való előzés baleset veszélyes és baleset esetén halmozottan büntetendő! A felelősség nagy része a támadó felen van.
- Versenyzőtársak veszélyeztetése tilos és szabálytalan, büntetést von maga után.
- A lassabb pilóták fair keretek között harcolhatnak a gyorsabbakkal, de blokkolni tilos!
Amit szigorúan tilos: Cikázni a másik előtt, blokkolni, leszorítani az útról. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ha baleset történik akkor a hibás nem biztos, hogy a támadó fél lesz. Ha az ellenfél kifékez, ne húzz rá, hiszen a következő kanyarban te leszel kedvező helyzetben.
A versenyzés szabályosságát a verseny szervezői ellenőrizni fogják, de mindenki megóvhat konkrét eseteket, akár ő, akár mások hátrányt szenvedtek belőle.
Büntetések formái és mértéke:
Alapszabály, hogy a szabálytalanságokat akkor büntetjük meg, ha a vétkesnek előnye származott belőle, vagy ha bárki más hátrányt szenvedett az eset miatt.
-Visszasorolás a befutási sorrendhez képest (balesetnél, ha a szenvedő fél pozíció(ka)t veszít, akkor a vétkes a befutási helyéhez képest annyi helyes hátrasorolást kaphat, amennyit a szenvedő fél veszített a baleset miatt)
-Időbüntetés (Ha a vétkes jogosulatlan előnyt szerzett a pálya határainak be nem tartásával, és ezt az előnyt meg is tartotta, tehát nem lassított le eléggé a vágás/szélesítés után. Ha szándékos vagy elkerülhető volt az előnyszerzés, akkor 7 másodpercet adunk hozzá a teljes versenyidőhöz, ha csak pontatlanságból és minimális előnyt szerez a vétkes, akkor 3 másodpercet adunk hozzá a versenyidejéhez)
-5 másodperces versenyidő büntetés jár annak, aki az időmérő edzésen a leggyorsabb körénél levágja vagy kiszélesíti a pályát és az ezzel járó előnyt megtartotta, vagyis nem lassított eléggé, azonnal a hiba után.
-Az előbb említett büntetések 1 büntetőpontot is jelentenek. Ha valaki összegyűjt 5 büntetőpontot (tehát 5 alkalommal kapott már büntetést), akkor a következő futamon át kell hajtania szabályosan a boxutcán 1-szer) (ez az eset az utolsó futamon 15mp-es versenyidő büntetés)